Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2009 21:55 - Легенда за Сан Микеле-Аксел Мунте
Автор: bof4eto Категория: Други   
Прочетен: 3740 Коментари: 0 Гласове:
0



Виждали ли сте някога дявола?

Аз го видях веднъж.Беше се облакътил върху парапета на кулата на Нотр Дам,свил крила и стиснал главата си в ръце.Бузите му бяха хлътнали и от противните му устни стърчеше езикът.Замислен и сериозен той се взираше в Париж,който се простираше под него.Дяволът седи така застинал и неподвижен сякаш изсечен от камък вече близо 1000 години,съзерцавайки злорадо избрания от него град,сякаш не може да откъсне погледа си от онова,което се разиграва в него.Нима това е сатаната,чието име само ме е изпълвало с ужас още от детинството?Страховитата сила на всичко лошо,в борбата между доброто и злото?Погледнах го изненадан,стори ми се че съвсем не изглежда толкова зъл,колкото си го бях представял,виждал съм и много по-страшни лица.Каменните му очи не бяха озарени от блясъка на тържеството,той изглеждаше стар и уморен,уморен от лесните си победи,уморен от своя Ад.
        Бедни стар Велзевуле!Може би в крайна сметка не само ти си виновен за това,че в нашия свят не всичко е в ред.Та нали не ти даряваш живот в света,не ти изпращаш болести и смърт на хората.Ти си роден с крила,а не с хищнически нокти,но Бог те превърна в дявол и те запрати в Ада за да пазиш неговите грешници.Несъмнено ти не би останал на покрива на Нотр Дам цели 1000 години,брулен от вятъра и дъждовете,ако твоята служба ти доставяше удоволствие?Уверен съм,че не е лесно да бъдеш дявол след като си роден с крила.Владетелю на мрака защо не угасиш огньовете в подземното си царство и не се заселиш сред нас в големия град( повярвай ми селото не е за теб ) и да заживееш,като рентиер без да правиш нищо,освен да ядеш,да пиеш и да трупаш пари?Или може би ще трябва да увеличиш капитала си?Тогава опитай щастието си,в някоя подходяща за теб работа-защо не откриеш нов игрален дом в Монте Карло или публичен дом,защо не станеш лихвар или собственик на пътуваща менажерия,където беззащитните животни умират от глад зад железните решетки?И ако поискаш да смениш климата,защо не заминеш за Германия за да откриеш още един завод за производство на най-новия отровен газ?Кой ако не ти направляваше безцелното им въздушно нападение над Неапол и пусна запалителните им бомби върху приюта на "Сестриците на бедните"сред 300 старци и старици?Позволи ми и един въпрос в отплата на съвета,който ти дадох.Защо си изплезил така езика си?Не зная как се гледа на това в Ада,но при всичкото ми уважение към теб,длъжен съм да ти напомня,че у нас това се счита за знак на предизвикателство и неуважение.Извинете Ваше Величество,но на кого се плезите непрекъснато?



Тагове:   Микеле,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bof4eto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 136265
Постинги: 81
Коментари: 206
Гласове: 2115
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930